Woensdag 12/8

12 augustus 2015 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Woensdag 12 augustus 2015
Goed geslapen na een indrukwekkende dag.
Even naar het visitor info gewandeld om een visvergunning te kopen. De mannen willen eens een hengeltje werpen.
Terug richting camper een dikke bizon gezien op de parking, dus eventjes in looppas. Brrrrrrrrrrrrr.....dat doet toch raar. Maar als je ziet wat andere mensen allemaal doen. Die staan er maar een paar meter vanaf foto's te maken. Ieder jaar worden er toch mensen gespiest door bizons.
En een paar dagen geleden is er nog iemand in Yellowstone aangevallen door een beer. Yep...die kan het niet meer na vertellen.
Maar weet dat de elk ( hert) het gevaarlijkste is. Dat heeft een ranger ons verteld. Met de nodige uitleg over hoe je wildlife moet ontwijken.
Richting Sand bay gereden, dat is aan het Yellowstone lake. Na een uurtje " lepelen" en geen vangst de rit richting West Yellowstone aangevangen. Amper vertrokken weer bijna één uur stil gestaan in een 'bizon' file. Tweede keer is het al minder leuk om in een file te staan.
Aangezien we eindelijk een visvergunning van $18 hadden werd deze dag uitgeroepen tot fishingday. Leuke picnic plaats gevonden aan een rivier zodat de mannen weer hun hengel konden werpen.
Helaas hadden de vissen geen zin om te bijten, dat denk ik toch tenminste. Of lag het aan de hengel?
Net voor we Yellowstone uitreden, nog een laatste poging om een vis te vangen aan een prachtig mooie rivier, maar ja je raad het al weer zonder resultaat. Gelukkig stond er geen vis op het avondmenu. Later bleek er helemaal niks op het menu die avond. Wegens flinke crash v twee pick-ups op de weg het park uit, weer file. Race tegen de klok daarna om voor half zes s avonds bij de ranch te komen voor de horse ride van de dames. Dat lukte op 1 minuut precies. John is een tijdrijder !  Sil en Anke zalig rijden met de cowboys en girls de Mountains en meadows in. De mannen met de camper alvast naar campground 500 meter terug,  beetje chillen, biertje, relaxen. Half acht meiden weer opgepikt en de Bill betaald. Daar koop je bijna een paard voor. Toen wilden ze naar de rodeoshow km verderop. Honger of niet, alles voor de paarden. Cash dollars tekort om bij rodeo hamburgers te kopen maar een banaan en een muesli reep helpen je verder in nood. Heel leuke rodeo, harde muziek op tribunes en joelende menigte. De nodige cowboys de hekken in gezwierd door bokkende hengsten en stieren. Ofwel levensmoe ofwel stikgek zijn die gasten. De cowgirls houden hetmeer bij barrelracing. Circuit rond vaten rijden tegen de tijd met ultra snelle quarter  horses. Anke schreeuwt steeds dat ze op de verkeerde plaats geboren is, mijn maag schreeuwt intussen v d honger. In t pikkedonker met camper de wei uit. Ging sneller dan van Zangersheide weg komen in september. Hier staan de eerste tien km geen huizen en geen stoplicht. Dus naar Mc D dan maar. En daarna na een lange maar heerlijke dag de bak in na een praatje met buren uit Utah op de camping die behulpzaam bijlichtten met al hun lampen om ons de standplaats in te loodsen na toch weer 150 km op teller.

Vraagje : wat is de officiële benaming van de bizon?

1. Yvette:
    14 augustus 2015
    Oh, wat spannend allemaal. Dat Anke met haar lieve snoet zo'n wildebras is, nooit gedacht. De officiële benaming van de bizon, is het wisent ? Of ? Ben benieuwd.
  2. Mam en pap:
    14 augustus 2015
    hallo
    wat een problemen met die file's hebben jullie toch.
    maar die hebben wij hier vandaag ook gehad maar dan met het wielrennen,wij wilden naar Ron voor zijn verjaardag sate eten en hebben er een half uur over gedaan om daar te geraken.Maar het heeft toch gesmaakt.
    Ik heb de foto's gekeken zag er wel goed uit.
    nou dan nog veel plezier groetjes oma en opa mam en papxxx
  3. Silvia Fredriksz:
    15 augustus 2015
    Uh, Ron is wel pas 17 augustus jarig:)