Zondag 23/8

23 augustus 2015 - Calgary, Canada

De laatste volle dag. Laat ontbijt in een overdrukke ontbijtzaal. Ontbijt mag je t eigenlijk niet noemen als je ooit in Europa goede ontbijtbuffetten in hotels hebt mogen nuttigen. Nogmaals, culinair gezien scoort Noord Amerika zwaar ondermaats. Overal zijn er pro's en con's. Dan naar Downtown Calgary, op een zondag heel rustig met de auto en parking overal gratis, een meevallertje. Wandeling door princes island park bij Eau Claire market ,terrasje, snackje enz ,lekker chill,genieten van zonnetje 25 graden. Alle schades van overstromingen in 2013 toen we hier ook waren,zijn nu gerepareerd. Tot de Bow River vroeg of laat weer uit zijn voegen barst. De natuur is hier enorm mooi maar ook enorm onberekenbaar. Namiddag zijn we dan naar het Chinook shopping center getrokken. Sil en Anke waren niet meer te houden. Voor hun een hoogtepunt van de reis,voor ondergetekende een hoogtepunt op de creditcard account. De dag afgesloten bij Joeys , hip restaurant met patio dakterras waar het eten het best meeviel van de hele vakantie. En dan snel naar de cinema voor de film v20 uur. Leuke familiefilm VACATION what can go wrong. Heel toepasselijk en lachen geblazen. De laatste nacht op hotel, maandagmorgen koffers goed herschikken voor de vlucht naar Schiphol om 18.30 Calgary time, aankomst Schiphol 11 u dinsdagochtend. Daar wacht ons dan de cultuurschok en de jetlag maar ook het weerzien met Bello  en jullie allen.