Vrijdag 21/08

21 augustus 2015 - Jasper, Canada

Vrijdag 21/8
Beetje langer in ons nestje gelegen en tegen 11 uur de baan op. Berekoude nacht,  regen non stop en bij het uitrijden van de campground zicht op de bergen met sneeuw bedekte toppen. Waaaauw. We krijgen een wintervakantiedag erbij midden in de zomer. Bij het oprijden van de icefields parkway aan de gates lezen we dat de toestand van de weg "poor" is, maar nog open gelukkig. Dus we gaan ervoor. Bij 1500 meter komen we tegenliggers tegen met de neus vol sneeuw en effe later rijden we zelf door een idyllisch mooi besneeuwd landschap. De weg blijft net berijdbaar met enkel wat natte "pratsj" maar in de afdalingen en haarspeldbochten toch een beetje bangelijk. Gisteren zweten boven twintig graden op de fiets met stekende zon, vandaag winterprik, de bergen zijn verraderlijk. Tegen vijf in een kil en nat Lake Louise aangekomen, korte stop in het ski oordje met een koffie en paar winkeltjes kijken. Gelukkig waren er dat niet te veel want we zijn geen grote shoppers he.. Dan verder naar onze laatste kampplaats in Banff waar we de laatste voorraden eten en drank verbruiken, de koffers pakken want morgen moet de RV uiterlijk 11 uur in Calgary ingeleverd worden. Het sprookje is dan weer voorbij en er resten dan nog twee dagen Calgary alvorens naar Schiphol te vliegen op maandagavond.

1. Mam en pap:
    22 augustus 2015
    Z0 wat een belevenissen ,maar word het nu een paar dagen wat rustiger? En dan op naar huis we zien er naar uit.
    ohja Anke we missen je maar de andere natuurlijk ook.
    dikke kus oma en opa mam en pap.xxx
  2. Leine & Robert:
    22 augustus 2015
    Ja, de weken gaan snel. Hopelijk heeft Jelle nu al heel wat Canada ervaring opgedaan nà zoveel indrukken die dat natuurlijke landschap in petto heeft. Jullie hadden fijn in de camper, maar terug thuis in eigen bed en eigen rittme zal ook wel weer meevallen. Want inderdaad, mooie liedjes duren meestal niet lang en op vacantie is alle leuker dan thuis, maar daarom is het ook vacantie.
    Kom veilig weer terug thuis !
    Zijn vanavond gaan eten met mam en pap in het Orshof in Neerglabbeek. Heeeeeeel veel groen, vijvers, weiden en veel paarden. Leuke plaats en ook lekker gegeten buiten op de wei.
    Leine en Robert