Woensdag, 19/8

19 augustus 2015 - Jasper, Canada

Woensdag 19/8
Zoals voorspeld blauwe hemel als de luxaflex vanuit het bed opengeschoven wordt.
Toch weer druk op de heating button om binnen 10 minuten 21 graden in de camper te hebben. Slapen onder deken en dekbed in Augustus, het lukt mij enkel hier. Heerlijk eigenlijk.  Sil moet zelfs de sokken aan. De jeugd eruit geroepen, ontbijt en een paar km zuidwaarts naar trailhead 5 lakes. 10 uur voorbij en parking bomvol, dus in rij langs de weg het grote monster achtergelaten. Anke met rugpijn en wat pijnstiller toch dapper mee de hike aangevat. Bleek meer stijgingspercentage te hebben dan verwacht. De bewegwijzering op wandelroutes is niet altijd erg duidelijk dus nadat we een paar km gestegen hebben, dan ook nog rare geluiden in het dichtbegroeide bos horen, besluiten we toch om te keren. Naderhand blijkt dat we toch goed zaten op de route. De loop dan maar andersom begonnen en 4 van de 5 lakes gezien. Dit stuk wandelroute is wat dichter bevolkt en de angst voor opdoemende beren verdwijnt dan snel. De hele hike duurt meer dan drie uur en de wraps als lunch in de camper smaken dan verrukkelijk. Op naar Jasper citycenter. Winkelstraat half zo lang als de Stationsstraat in Loaneke maar dubbel zo veel volk, dus nog altijd betrekkelijk rustig.  Info fietsroutes voor morgen gehaald, laundry die we nog wisten liggen v eerste reis binnen om een laatste keer was te doen. Tijdens draaien v machines ijsje gehaald, smoothie bij Tim Horton's en lekker wat kuieren door t stadje omgeven door bergketens. Beetje Chamonix maar dan in de Rockies. Dan terug naar campground, dames naar de douches, even opgehouden door een op de camping rondhangende Wapiti ( enorm hert) . De kok ,ja u leest het goed, begint alvast de pastasaus met gehakt te maken in de RV. Dan zijn we sneller aan t avondeten , kan het kampvuur vroeger aan op deze mooie avond en spelen we een potje UNO want wifi is er niet hier en dat brengt mensen dichter bij mekaar.

1. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    21 augustus 2015
    ALLEMAAL SCHITTEREND EN HEEL FIJN ALS JE DAT KUNT MEEMAKEN. ANKE MET HAAR PIJN IN DE RUG IS VERVELEND MAAR SMEER JE MAAR GOED IN SCHAT_DAN GAAT HET WEL OVER_VOLTAREN EMULGEL OF FLEXUM GEBRUIK IK OOK. SUCCES EN DIKKE KUSSEN VAN ONS AAN IEDEREEN.
  2. Yvette:
    21 augustus 2015
    Bedankt voor je mooie stukjes, is elke dag een plezier om te lezen. Mooi om Canada op die manier via jou te kunnen proeven. Hier Pukkelpop. Mosselen en cava op een dekentje in de wei. Genoten van Paolo Nutini. Amuseer jullie. Groetjes, Yvette
  3. Leine & Robert:
    21 augustus 2015
    Worden jullie die "lakes" niet beu want volgens mij krioelt het daar van meren !!!! Het begint wel te korten voor jullie globetrotters en wordt het weer aanpassen in de bewoonde wereld. Op naar de laatste dagen en nog veel plezier en reisgenot !
  4. Mam en pap:
    21 augustus 2015
    Wat een verhalen allemaal ik moet ze opa altijd voorlezen want hij ziet dat zo slecht.Maar Anke als jullie weer thuis zijn zal opa je wel masseren.
    Veel plezier nog maar de laatste dagen.
    groetjes opa en oma mam en pap.