Yellowstone National Park

11 augustus 2015 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Van Butte naar West Yellowstone
s'morgenvroeg vertrokken richting Bozeman totale rit van 260 km voor de boeg. Onderweg geprobeerd een paardrij- rit te reserveren, maar helaas ze reden niet op zondag. Nog andere ranches gebeld echter zonder resultaat. Dan maar doorgereden naar de KOA campground in West Yellowstone. Mooie locatie, lekker gekookt en als afsluiter een kampvuur.
Eerste dag
Yellowstone National Park. Het eerste en oudste natuurreservaat ter wereld. Oppervlakte net iets groter dan Belgie. Bekend voor geiservelden en vulkanische bodem. Om 7 u maandag eruit na koude nacht buiten maar heerlijk onder het dikke dekbed in onze luxe RV. Hit the road om 8.  Zo n 120 km voor de boeg het park in naar de grote geiser Old Faithful die zowat elk uur een eruptie maakt. Ooooooh yeaaaah werd er geroepen door honderden kijkers. Daarna tweetal uur gewandeld op de boardwalks interpretive trails door geiservelden inkpots,  mudpots  etc...  Weet je niet wat dit is. Googlen maar. Of ook es komen kijken. Ook nog een half uurtje uitleg v een ranger gevolgd over wildlife en de gevaren in het park. Leerzaam en hopelijk nooit nodig. Lunch in de camper. Return to campground via scenic roads en vele stops bij steeds weer andere prachtige hot Springs en dampende geisers die het nog warmer maakten op deze al warme zonovergoten dag. Tot nu toe enkel onweer gehad bij aankomst Calgary. Verder steeds mild rond 20 a25 gr. Bij terugkomst in stadje snel nog wat inkopen, paardenrit voor woensdagavond gaan reserveren bij de buren, oude leuke ranch. Heeeeerlijke beef dinner ,campfire, wijntje.... En morgen weer terug andere rit in YNP naar het centrum v h park waar we een nachtje op Fishing bridge campground staan. We fully enjoy every moment here. Tot de volgende en keep well.

1. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    11 augustus 2015
    Dear friends/family= kinderen en kleinkinderen,

Zo te lezen is alles naar wens en hou het zo!! Wij zouden zo iets vroeger ook wel hebben gewild maar we hadden geen notie hoe en wanneer...... Ja de tijden zijn veranderd maar we gunnen het jullie van ganser harte! Keep it fine and heel voorzichtig" met die diertjes in de grote speeltuin ".. Lekker eten en niet te veel drinken.
    Veel knuffels uit het verre Rekem. Opa en Oma
  2. Hendrikx marleen:
    Hoi hoi
    Allemaal leuk zo te lezen. Geniet er maar van!
    Anke: fotooooooooo's graag
    Groettekes
  3. Ruud&co:
    Goodmorning from Belgium,
    Onze 2 weken vakantie zitten er inmiddels op, jullie hebben er nog 2 te gaan. Goed te lezen dat jullie fully enjoy every moment. Houden zo! En al in een modderbad (mudpot) gelegen? Of mag dat niet? Stuur maar eens wat mooi beeldmateriaal door van al dat prachtige natuurschoon en jullie belevenissen. Groetjes uit Neerharen, RMMJ
  4. Mam en pap:
    11 augustus 2015
    Wat fijn dat jullie zo veel plezier hebben.
    Wij zijn net bij Ron en Anja geweest die zijn alweer terug.
    Zij hebben het ook leuk gehad.
    Groetjes uit geleen xxx
  5. Yvette:
    12 augustus 2015
    Ben intussen terug van Milaan. Zo leuk om aan het thuisfront te zien wat jullie allemaal uitspoken en welke avonturen jullie meemaken !
    But remember, this vacation is about you 4 !! Dikke knuffel.