Butte naar Whitefish vrijdag 14/8

14 augustus 2015 - Whitefish, Montana, Verenigde Staten

Vrijdag 14/8
Om 9 u vertrokken richting Whitefish, 380 km. Slechtste nacht achter de rug. Erg warm in camper en met alles open veel lawaai van Interstate 90 die vlakbij loopt. Niet zo n ideale plek om een camping te bouwen. Je kan ook al es pech hebben maar t zal de pret niet drukken. Kids slapen nog uurtje verder in de bak onder t rijden. Dan stop voor brunch op een snikhete verlaten plek bij riviertje. In camper nog koel. Dan door richting Swan Lake area. Plots weer bossen en bergen met meren om de paar km. We pikken er eentje uit om te gaan chillen. Alva Lake recreation area. Een juweeltje. Ondiep water dus warm genoeg om te zwemmen. Er hangen een twintigtal mensen met kinderen rond en op t water en er ligt zelfs een zwembaai afgebakend. Veilig gevoel dus de droom om in een bergmeer baantjes te zwemmen gaat eindelijk in vervulling. Nog wat zonnen en kletsen met gepensioneerd airforce dokter die in Ramstein DE woonde en in Oxford UK. Daarna via Bigfork en Flathead Lake naar campground. Een hele mooie met een vlonderterras bij onze standplaats, hout voor campfire en morgen gratis ontbijt met scrambled eggs. We gaan dan 300 km doen met hopelijk daarbovenop nog een shuttlebusrit naar de Going to the Sun Road in Glacier National Park. Dan Canada weer in tot Pincher Creek waarna het mooiste deel v D reis in Kannanaskis country , Jasper en Banff nog volgen in de derde en laatste week. Zo nu is t kampvuur ongeveer uit en iedereen al in bed. Goodnight all Campers en goodmorning to  Europe.

1. Lode en Veerle:
    15 augustus 2015
    Nog geen sneeuw gezien??
    Leuke verhalen, er schuilt een schrijver in u.
    Veel plezier nog.