zaterdag 15/8

15 augustus 2015 - Whitefish, Montana, Verenigde Staten

Zaterdag 15/8
Tijdig kamp opgedoekt in Whitefish en via Columbia Falls highway 2 op dwars door Glacier NP tot in Saint Mary, East Entrance waar we de RV parkeerden en na een snelle lunch de shuttlebus namen tot aan Logann Pass op de Going to the Sun Road. Uurtje met t busje comfortabel genieten van de uitzichten op bergen, watervallen en jammer genoeg flinke stukken nasmeulend zwartgeblakerd woud na de grote bosbrand van 21 juli tot 8 augustus. Bij het visitor center Logann Pass op 2200 meter naar binnen voor wat info over de natuur en bouw van deze schitterende toeristische bergpas. Dan een wandeling de bergen in van 1,5 km klimmen langs en over beekjes in t gezelschap van eekhhoorns en bergmarmotten (whistlers) die hun Engelse bijnaam danken aan het gefluit dat ze produceren om mekaar te waarschuwen voor naderend gevaar. Een koude wind op deze hoogte doet de temperatuur tot een 5 graden zakken en we zijn blij de truien en windjacks aan te hebben. Alleen de die-hards lopen in korte broek, waaronder de auteur v dit verhaal. Na het vinden van een flinke hoop bear-poop op het pad, de terugtocht naar onder ingezet en de laatste honderd meter gerend om de shuttle naar St Mary niet te missen. Op die terugweg een bear cub (berenjong) gespot in de wegberm. Ooooh zo lief van achter het glas !  Dan met de RV de laatste honderd km over de US/CAN grens naar Pincher Creek. Dit keer makkelijke grenspassage, zonder uitstappen enkel wat vragen beantwoordend aan de vriendelijke Canadese douanebeambte. Late Arrival dus die avond in Pincher waar het Swiss Restaurant volzet was en we dus maar een snelle hap in de camper aten om dan moe in ons nestje te kruipen. Buiten kil en buiig intussen. Herfst ineens, hopen op beter weer morgen. Dan trekken we noordwaarts op het Cowboy trail naar Kannanaskis Country, zo'n 150 km westelijk van Calgary.

1. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    17 augustus 2015
    Dear Family,

Bedankt voor de reisverhalen en het is net of we er ook bij zijn. Jammer dat het veel regent maar wij hebben ook een grote portie nat gehad! Veel kilometers lopen -wandelen en wat sporten tussendoor moet toch ook vermoeiend zijn. Op tijd rust nemen is belangrijk. Nog een fijne dag voor jullie en knuffels FOR YOUxxxx
  2. Leine & Robert:
    17 augustus 2015
    Dat er mensen zijn die in korte broek lopen als het hartstikke koud is, dat kennen we. Blijkbaar is dat erfelijk want ik ken nog iemand die in Knokke met 10° onder nul in de korte broek liep !!!!
    Verder nog vele mooie uitstappen en een beetje beter weer. Hier is het op dit ogenblik ook gene vette, maar het gaat beteren.
    Ik hoop dat jullie ook iets anders te zien krijgen tijdens de reis dan alleen maar wilde dieren, wijdse uitzichten, meren, e.d. want een mens wil ook wel eens een huis of een levend wezen zien of niet ???