Donderdag de 15e

15 augustus 2013 - Kaslo, Canada

Ten eerste wil ik (Silvia) even laten weten dat niet alle verhalen door mij geschreven werden. De meest uitvoerige waren door Anke of je weet wel wie geschreven. Dus alle respect voor hun.

hier volgt er weer een van die langdradige.................

Vandaag 15 aug een rustdag in onze tour. Gisterenmiddag punctueel drie uur aangekomen in Halcyon hot Springs. We mochten ook pas vanaf drie uur binnen trouwens. Duurste camping van de reis voor twee nachten met onbeperkt gebruik v wellnesssfaciliteiten. Hier kunnen we dus es goed uitweken in de 4 baden met verschillende temperatuur. Die met 37 Gr. Bronwater is onze favoriet. Net thermae 2000 maar dan niet zo druk. Het woord druk kennen ze hier gelukkig nog absoluut niet. Je hoeft hier geen handdoeken te leggen op een ligbed om 6 uur smorgens. Vanavond lichte regen voor een uurtje. Met 27 graden een welkome verfrissing op een kale schedel en de rest v h lijf in helend bronwater. Maar de eeuwige sneeuw lonkt nog op de bergtoppen dus ondanks temperatuur denken we aan skipret en aan Lode die aan t revalideren is. Bij Kingfisher restaurant zijn we maar niet gegaan vanavond. Loeiend duur, veel poeha, en nog niks fatsoenlijks op je bord zo te zien. Onze chefkok Silly toverde met beperkte midellen een overheerlijke tagliatelle met roomsaus en verse Canadese zalm op het tafeltje. De wijn v 12 CAD p fles erbij was t duurst. Zat worden is voor de rijken hier. Ik vrees vanavond nog es mee naar in de Hotsprings te moeten. Tot 23u open. Heel apart in t donker. De terugweg naar camper met waarschuwing voor een gesignaleerde beer op t terrein is spannend. Iedereen stapt hier dus flink door. Ook de kinderen. Morgen weer vroeg op pad richting Revelstoke. Bekend gebied vanaf daar want we verbleven er vorige reis ook al. Een stadje waar alles is dat een mens nodig heeft. Toch qua vrijetijdsbesteding. Langste skipiste v Canada , prachtig binnenbad met sauna en een mc Donalds. Scholen en winkels zijn er ook maar dat vinden de kids minder belangrijk.  Dit keer willen we Mount Revelstoke natuurpark wel bezoeken. vorige reis gemist wegens tijdsgebrek op doortocht. De rit morgen gaat weerom via een free of charge ferryboat over Arrow Lake.  De gebieden waar we de  voorbije dagen verbleven zijn enkel per ferry bereikbaar wegens ingesloten door Lakes van langer dan honderd kilometer tussen de bergketens. Daarom zo extreem rustig. Hideaways noemen de Canadiens dit. Wij noemen dat het eind van de wereld.  Maar de verstekelingen die er permanent wonen hebben aan niets gebrek. Enkel een M2 of outlet shopping hebben ze niet. Zo de afwas is klaar. Afdrogen nu snel en dan nog even naar de springs en ondertussen een machine was draaien. hou jullie haaks in het nog zomerse Europa. tot schrijfs

1. Mam en pap:
    16 augustus 2013
    Zo te lezen ammuseren jullie je wel.Ja hier is het nog zomers vandaag weer 30graden maar ze melden dat het minder warm word de komen de dagen.Shauny loopt hier met een wollen muts op,ze is vandaag naar Rotterdam geweestnaar de primarkt en heeft al winterkleding gekocht. Verder is er niks nieuws te melden.Nog veel plezier kusjes en knuffels van ons hier.
  2. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    17 augustus 2013
    Hallo Canadezen,

Toch leuk die lange verhalen wat er wordt gegeten en hoe de temperaturen zijn en welke schitterende plekjes zijn om te toeven! Hier is ook nog alles lekker en zomers en blijkbaar blijft het mooie weer aanhouden de volgende dagen. Afwachten maar.
    Heel veel liefs en groeten aan jullie. Opa en Oma Rekem
  3. Frieda&Wiel:
    17 augustus 2013
    Ik dacht al ,die Sly doet niks anders dan tijpen!!!! hahahaha