Dag 9

14 augustus 2013 - Kaslo, Canada

Maandag 12 aug  (Dag 9)
Meteen na het kampontbijtje in Kimberley reden we naar Fort Steele, amper een half uurtje ver.  Dat is Bokrijk voor de cowboys.  Familyticket 27 euro is de kop er niet af maar je krijgt er dus ook niet vet veel voor te zien.  Een oud cowboystadje nagebouwd waar we een hoefsmid en een golddigger aan het werk zagen met wat educatieve uitleg.  De leerbewerker verkocht veel te dure riemen en in de hoedenshop was het ook niet druk. Dan maar naar het schooltje gelopen waar we een half uurtje door een heel strenge juf in de schoolbanken onderricht werden op de manier waarop dat in de goeie ouwe tijd ging.  Bij het controleren op schone vingernagels van de schoolkinderen haalde de juf haar neus op voor de gelakte nagels v Anke en maande haar aan dat tegen de volgende keer eraf te halen. Bij de locale bakker vonden we heerlijk nog warm vers gebakken en zwaar brood.  Ook de prijs, 5 dollar per stuk.  Toch drie meegenomen want het brood in Wallmart is nogal sponge Bob achtig en blijft de hele maand goed.  Door het souvenirshopje weer naar buiten en de weg op richting Cranbrook city.  Bij M free wifi en wat lekkers natuurlijk. En verrek daar lag op de hoofdweg ook een Harley dealer , jammer genoeg aan de linkerkant van de weg en draaien met die RV doe je niet zo maar dus ......
hopen dat we er nog tegenkomen aan de rechterkant of in Calgary. Moet wel want er rijden hier hele trossen van die lawaaimakers door de bergen op hun Harley en die moeten ze toch ergens gehaald hebben. Op een wip waren we in Creston, fruitstadje zo te zien omringd door wijngaarden op de oevers van de uitlopers van Kootenay Lake. Doet een beetje aan als Zuid Frankrijk . Beetje maar.  De temperatuur alleszins wel want we zitten al dagen rond de dertig graden en onze spuitbus zonnecreme raakt op. Beetje eenvoudige maar heel erg nette campground voor een nachtje hier tegenover de lokale bierbrouwerij. Verbod op kampvuur wegens droogte dus na een spelletje zeeslag bij valavond de bak in gekropen want volgende ochtend moet er om half zeven kamp opgebroken , zeven uur de weg op om de veerboot over dik 100km nog voor 9 u smorgens te pakken.  Dat lukte prima met de kids die verder sliepen in de achterbak hetgeen eigenlijk niet mag maar voor 1 keer per vakantie toch wel es gebeurt. Drie kwartier duurde de oversteek met gratis Ferry over Kootenay Lake.  Een belevenis op zich met weer prachtige uitzichten van op het water dit keer. Na de oversteek nog een uurtje rijden richting Kaslo waar we dus al rond 11 u smorgen arriveerden op Cedar Bay RV campground.  Bizar , geen office om aan te melden, wel een bordje dat aangeeft dat je zelf een plek mag uitzoeken en er straks wel iemand komt om te collecteren. De eigenaar met golfkarretje doet dat inderdaad en geeft wat toeristische tips. Volgens Jelle de meest relaxte Canadees die hij ooit getroffen heeft.  De luiheid straalde van de man af maar toen we zijn huis aan het Lake zagen , zijn steigertje met motorboot , zijn berg brandhout dat hij gratis uitdeelt aan kampeerders, zijn kano die we met zwemvesten etc de hele dag gratis ter beschikking kregen..... begrepen we dat hij wellicht een heel erg gelukkig leventje leidt.  Wij zouden hier meteen het drijfhout v het strand gaan opruimen, de vlonder vernieuwen , wat stoelen zetten, een terrasje organiseren en flink geld verdienen. Hij niet, want dan moet ie werken en dat doet ie niet graag zegt ie. En waarom zou hij ook. Die vent woont al in het paradijs. Op zijn advies s avonds nog een wandeling  van een uurtje gemaakt naar de Fletcher Falls via een prive bospad van de overburen.  Op dat strandje hadden we wel eeuwig willen blijven maar moesten na een half uurtje terug om voor donker het kamp te bereiken in de wetenschap dat beren bij valavond actief zijn..... Dus weer flink gekletst in het bos en dus weer geen beer op ons pad gehad. Ouftie zeggen ze in Luik. Kampvuur met zelf gesprokkeld drijfhout en gratis bij firepits geleverde restjes hout. Hoe langer we blijven hoe meer hout we overal vinden en inladen in onze voorraadkelder v de camper.  We gaan niet op elke campground 5 dollar hout kopen he. Zo nu gaan we nog wat sterren tellen aan de hemel en dan de bak in. Morgen bergrit van drie uur naar het hyper deluxe Halcyon Hot Springs Resort waar we ons twee dagen gaan laten verwennen en uitweken in de warme natuurbaden. Maar eerst nog naar de liquor store morgenvroeg want de wijn is op en er kan ook wat bier bijgeladen intussen.  T is werrem he

1. Ron:
    Niet draaien.........????!!!
    Als je terug bent gaan we oefenen! Wat een slap excuus zeg pffff :)
  2. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    15 augustus 2013
    Ik dacht dat die oude stoomboot de ferry was maar dat zal niet waar zijn!
    Leuke reisverhalen Silly en ga zo door , dan kun je bij thuiskomst overwegen om een boek uit te geven.
    Good luck to everybody. Opa en Oma Rekem
  3. Connie:
    15 augustus 2013
    He hallo , wat lees ik daar en dat voor Belgen, geen 5 dollar voor hout uitgeven, jullie lijken wem hollanders, hihihiihhiihih.
    Maar we zien dat het jullie nog steeds bevalt en dat jullie het erg naar jullie zin hebben; maar dat kan ook niet anders..
    Super verslagen Sil, ga zo door....
    Geniet maar van het weer , want hier kunnen we bijna de sokken weer aan, hahahhaha.
    Have fun..
    Groetjes Jac en Con..
  4. Hendrikx marleen:
    16 augustus 2013
    Hoi hoi,
    Jullie blijven prachtige verhalen en leuke foto's sturen.
    We leven er heel in mee. Krijgen hoe langer hoe meer zin om deze belevenis ook eens in het echt mee te mogen maken. Voor de komende jaren zal het enkel bij een droom blijven. Daarom jongens, geniet ervan, niet iedereen is dit gegund!
    Nog vele mooie momenten en de groetjes.