Zondag de 18e!

18 augustus 2013 - Golden, Canada

Hallo maar weer voor de ik-heb-geen-idee-hoeveelste-keer! :)

We zijn vanmorgen vertrokken van onze campground (KOA) , we zijn dezelfde richting uitgegaan als twee jaar geleden. We zijn namelijk nog een keertje naar de sjieke ZEER GROTE & HOGE "Cedar bos" gegaan. Dit is een bos waar van die hele maar dan ook echt hele hoge en zeer dikke bomen staan, net het sprookjesbos! Wie had dat ooit gedacht dat we daar nog een keer naar toe gingen! We hadden ook nog nagekeken of onze mening en namen in "het grote boek" stonden. Er staat namelijk zo'n boek waar je je mening op kan schrijven en van waar je bent en dit hadden we 2 jaar terug ook gedaan maar jammer genoeg was het dus een nieuw boek en het oude boek, waar dat is? Waarschijnlijk bij de elfjes of de kabouters van het sprookjes-achtige-bos! Haha. :) En dit was wat we er dit keer in hadden geschreven : " B-E-A-utiful ! Maybe we'll return a 3rd time! :) Toen moesten we weer afscheid nemen van het fantastisch mooie bos ! Maar dat was maar een korte wandeling dus reden we door naar het dorp genaamd Golden, waar we weer even ons zijn gaan informeren in het zo te zien pas nieuwgebouwde infocenter. Daar werd ons gezegd de Wapta Falls te gaan bezichtigen. Ook hadden we info gevraagd over rafting hier in Golden. Er lag gelukkig een gebouw achter ons dat dus een raftingzaak was, daar zijn we dan ook na even de prijzen vergeleken te hebben van nog 2 andere zaken naartoe gegaan en gevraagd of we morgen meekonden gaan en nog wat uitleg gevraagd over hoe het water was te wild of juist heel rustig. En we hebben dan uiteindelijk besloten omdat het water gewoon is zoals het eigenlijk moet zijn op de juiste plekken dat we morgenochtend zullen gaan bellen voor te reserveren. Omdat we eerst gaan kijken of het wel het weer ervoor gaat zijn. Maar waarschijnlijk gaan we wel hoor! (Hoop ik dan toch !) Dat was dan alles over het raften tot nu toe, maar zoals ik dus al zei kregen we het advies de Wapta Falls te gaan bezichtigen en dat gingen we dan ook doen. Het was een klein halfuurtje rijden tussen een aantal rotsen , waar we trouwens ook een aantal berggeiten hebben gespot! Ja je leest het goed gewoon langs de weg hoor ! :) Best grappig ze zitten gewoon het verkeer te bekijken haha ! :) Dus toen we aankwamen bij de hikingtrail to the Wapta Falls gingen we de trail eens bewandelen en op sommige stukken kon je het ook wel beklimmen noemen (steil bergop ging het soms!) Eens aangekomen hadden we weer eens een prachtig uitzicht van de falls ! Het was er B-E-Autiful ! En net toen we terug wouden gaan kwamen we een Belgische man tegen afkomstig uit Balen tegen. Hij verbleef voor maar liefst 4 jaar in Canada !!! Wat hij hier deed en mat wat hij zich verplaatste was wel speciaal eigenlijk, tenminste dat hoor je toch niet vaak.... Hij bezichtigde gewoon heel Canada en hij liftte gewoonlangs  de weg om dus met iemand te kunnen meerijden. En waar hij sliep? Oh gewoon buiten! Raar maar waar ! Hij leeft dus eigenlijk gewoon een beetje als een dakloze en hij zag er ook een beetje zo uit maar voor de restwas het een normale man hoor haha maar mensen kijken vaak naar het uitelijk is het niet ? Dan liepen we weer verder en ook terug naar onze sjieke camper waarmee we ook weer verder reden naar de volgende campground in Golden en waar we dus gelukkig wifi hebben tenminste op sommige plekken hier rondom onze camper ! Zo nu nog even marshmallows roosteren en s'mores maken en gezellig doen en dan ons bedje in lekker slapen en morgen hopelijk raften ! Tot schrijfs xxx Anke

1. Ruud&co:
    19 augustus 2013
    Lieve allemaal. Wat een avonturen, wat een feest. En jullie hebben nog een week! Enjoy. Hier was het kletsnat, gisteren, maar komende week wordt het weer zomers.
    Breng maar een paar van die bordjes "please be bear aware" mee. Schrikt toch meer af dan : hier waak ik, met een afbeelding van een herdershond.
    Have fun, take care. Groetjes uit Neerharen.
  2. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    Goede ochtend uit rekem,
    Leuk dat alles zo prachtig is en zo goed bevalt. Dat daar een eenzame belg rondloopt is raar zou je zeggen.
    Geniet maar verder en blijf voorzichtig en op tijd rusten!

Liefs aan allen van ons! XXXX kusjes
  3. Lode en Veerle:
    19 augustus 2013
    Zeker gaan raften, de moeite waard, hebben wij vorig jaar ook gedaan. geweldige ervaring. Veerle
  4. Hendrikx marleen:
    Hoi hoi,
    Allemaal heel leuk wat jullie ondernemen.
    Raften is inderdaad de moeite, geniet ervan!
    Groeten en nog vele mooie belevenissen.
  5. Lilian en Henk:
    19 augustus 2013
    Ik kan echt genieten van jullie verhalen en probeer me van alles erbij voor te stellen ! Leuk sjieke belevenissen en zeker geniet ervan !!