Maandag 17 August

17 augustus 2015 - Kananaskis, Canada

Maandag17/8
Wakker worden, Blue skies, Sun is out again. Fijn gevoel in de wetenschap dat in Europa de werkdag er intussen weer op zit na een in België verlengd weekend. We ontvangen in de camper net voldoende wifi signaal om met wat geduld de mail te downloaden. 36 stuks op een maandag, valt mee. Snel een paar ervan beantwoord om collega's verder te helpen. Dan wifi uit en de enige zorg voor deze mooie dag is de perfecte hike uitzoeken hier in de regio. Gisteravond al wat info uit gidsen gehaald maar toch even gestopt bij visitor center aan Upper Lake Kannanaskis. De Mount Everest expedition hike sprong in t oog, dik uur, gemiddelde moeilijkheidsgraad, wel 300 meter stijgen , met beloofde spectaculaire viewpoints van op hoogste punt op zowel Upper als Lower lake.  We hebben het ons niet beklaagd. Enkel de bovenbeenspieren en de bilspieren sputterden wat tegen na de zoveelste dag bergwerk. Daarom moet je hier meerdere weken blijven om het wat gewoon te worden. Weer onder bij RV een picknicktafel in de zon aan het meer gedekt en toasties gegeten.  In de namiddag naar Kannanaskis village gereden, klein fraai ski-oord voor de happy few zo te zien waar rust en snow shoeing de favoriete bezigheden lijken. Geen massa volk, geen shops ook, heerlijk als je het ons vraagt. Alpine skipistes dienen nu als graasweide voor beren, elk,moose en dies meer. Herten lopen tussen de auto's over de stadsparking. Noch mens noch hert kijkt er van op. Raar. Rond vijf in de middag nog 19 graden op deze hoogte, genoeg om een kampvuur te ontsteken, lekker te eten, wat chillen en route plannen voor rit naar Jasper morgen via de beroemde Icefields Parkway, zo'n 300 km met vele mooie stops. Hopelijk blijft het droog. Als we daar internet hebben, schrijven we weer. De laatste week is ingezet. Aan de ene kant uitkijken naar het weerzien met thuisfront en vriend Bello, aan de andere kant balen om weer de drukte, lawaai en stress in te moeten in Europa. Bye bye.

1. Elly:
    18 augustus 2015
    ja , we beginnen jullie steeds meer te missen .Maar het verheugt me dat jullie zo'n mooie reis beleven !
    groetjes Elly
  2. Lei en Wies/ Opa en Oma Rekem:
    18 augustus 2015
    Weer hallo en zo te lezen is alles nog onder controle. Hier ook oké en morgen=woensdag 19/08. is de planning om naar Maasmechelen te gaan. Zorg maar goed voor de gezondheid en de spieren moeten ook los blijven!! Amuseren jullie verder en deze man gaat slapên.
    bye-bye